Letní ráno v mém parku / Un matin d´été dans mon parc

28. června 2016 v 12:00 |  19. obvod
Do parku Buttes-Chaumont, do kterého vás dnes chci pozvat, to mám - když jsem v Paříži - dvě minuty přes ulici. Možná proto tam chodím velmi zřídka a když už, tak tudy jen proběhnu. Ráno obvykle mířím na úplně opačnou stranu směrem do centra, přes den jsem pryč a večer, když se vracím domů, se mi už nechce nebo je dokonce tma. Přitom park za návštěvu určitě stojí, je plný zajímavých věcí a ve všední den dopoledne v něm není moc lidí.

V místech dnešního parku dřív ležely rozsáhlé sádrovcové lomy. Po jejich vytěžení byla oblast částečně upravená a zastavěná a na zbývajícím prostoru vznikl park. Terénní nerovnosti po těžbě kamene byly využity k vymodelování kopců a údolíček se skalami a jezírkem uprostřed. V nejvyšším místě parku, na ostrůvku uprostřed jezera, na který vede starý kamenný klenutý most a z druhé strany nová visutá lávka, byl vybudovaný romantický altán, ze kterého je krásný výhled na Montmartre. Park byl slavnostně otevřený v roce 1867.

Z vršku jsou za kopcem vidět jen střechy budov na protější straně parku. Ta vlevo, s hodinami, patří radnici 19. obvodu.

Socha Petra Pana je darem Řecké vědecké komise se sídlem v Ženevě (ne, doteď jsem netušila, že taková instituce existuje)

V umělých skalách pod altánkem najdeme vodopády i umělé jeskyně

Pohled na lávku, překonávající jezero. Ten pták vlevo dole mě zaujal a tak jsem nasadila delší objektiv... ano, je to volavka. Dokonce dvě.

19. obvod, Parc des Buttes-Chaumont

Jak se tam dostat: metro Buttes-Chaumont nebo Botzaris (linka 7bis) nebo Laumière (linka 5)

Komentáře

1 Olga Suchomelová Olga Suchomelová | E-mail | 28. června 2016 v 14:27 | Reagovat

Krásné místo - znám je jenom z fotek, ale vždy se mi velice líbilo. Díky za informace i za nádherné fotky, díky kterým zas vím o tomto romantickém místě v Paříži zase o něco více :-)

2 marie marie | E-mail | 28. června 2016 v 21:36 | Reagovat

Byli jsme, krásné místo.

3 DanaV. DanaV. | 29. června 2016 v 11:12 | Reagovat

To je nádhera! příští rok určitě. Už jsem dala na seznam. A v kterém hotelu tam bydlíte? Dana

4 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 29. června 2016 v 22:06 | Reagovat

[3]: Dano, já tam bydlím u kamarádky, myslím, že v okolí žádný hotel není.

5 Monika Monika | E-mail | 1. srpna 2016 v 13:54 | Reagovat

Dobry den, Vase stranky me inspirovali k mnoha vyletum. Ovsem tento clanek me dneska doslova dostal. Jsem ted pres leto u pritele, ktery bydli tak cca 5min od tohoto parku, kam hrozne rada chodim. Mozna jsme se nekdy minuli :)

6 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 5. srpna 2016 v 14:19 | Reagovat

[5]: Moniko, tak to jsme skoro sousedky :-) Děkuji za komentář, jsem ráda, že Vás můj blog inspiruje.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.