Proč už nikdy nepoletím do Paříže se společností Transavia

30. června 2014 v 15:37
Před časem jsem slíbila svoje dojmy z letu s Transavií, tak tady jsou. Podotýkám, že jsou čistě subjektivní, a že někdo může mít víc štěstí nebo mu některé věci nemusí vadit.
Pokud jde o samotný let, není co vytknout. Společnost je napůl francouzská, letí se tedy francouzskými letadly a s francouzskými letuškami. Cestou tam jsme dostali (nečekaně) zdarma jídlo (sendvič a teplý a studený nápoj podle výběru), nazpět už ne (napadá mě, že to možná byla jen zahajovací propagační akce, která při návratu 1. června už neplatila, jinak tomu nerozumím). Oproti zkušenostem jiných jsme tam i zpět letěli na čas bez jakéhokoliv zpoždění.
Jediným opravdovým problémem, aspoň pro mě, jsou palubní zavazadla. Na stránkách má Transavia údaj o povolených rozměrech (55x35x25), který ve skutečnosti neplatí. V Praze zavazadlo projde bez potíží, zatímco na zpáteční cestě v Paříži nastane drama. Už při příchodu k přepážce check-in na vás čekají dva (!) zaměstnanci za sebou, každý z nich kontroluje velikost Vašeho zavazadla. Pokud (podle nich) velikost odpovídá, dostanete na zavazadlo zelenou pásku, pokud ne, nutí Vás k odbavení (a tedy doplatku). Moje zavazadlo na centimetr odpovídá udaným rozměrům, ale u horlivých pracovníků neprošlo. Argumentovala jsem jejich údaji, načež mi ukázali na takový ten stojan, kterým se měří velikost kufrů. Byl kalibrovaný tak na větší tašku na notebook, takže jsem neprošla, nicméně na moje opakované argumenty mi jeden z nich řekl otráveně, ať si tedy jdu diskutovat k přepážce. Mezitím se ve frontě děly poměrně ponižující věci - lidé (Češi) s většími kufry se snažili před těmi zaměstnanci utíkat, dělali, že neslyší nebo nerozumí, Francouzi na ně křičeli a honili je. K přepážce jsem došla s předsevzetím, že budu opravdu diskutovat, ale nebylo to nutné, prošla jsem bez sebemenšího problému.
Pokud by si někdo myslel, že se těmto problémům vyhne, když si udělá check-in přes internet, tak nevyhne. Kufr mi nakonec odebraly letušky při nástupu do letadla a nechaly ho naložit do zavazadlového prostoru. V Praze vyjel jako poslední, když už jsem byla přesvědčená, že ho prostě zapomněly v Paříži.

Aby bylo jasno, nejde mi o to vymoci si něco, na co bych neměla nárok. Koneckonců dnes už mají na stránkách napsáno, že při naplněných letech mohou být i palubní zavazadla umístěna do zavazadlového prostoru. Jde mi o to, že mi palubní zavazadlo ani nechtěli uznat a že má společnost na stránkách údaje, které její horliví zaměstnanci nedodržují a nutí zavazadlo za doplatek odbavit. Pokud má některá jiná společnost na stránkách uvedeny menší rozměry, sice nerada, ale doplatím si větší zavazadlo (typicky u Wizzairu, kde se rozměry čím dál víc zmenšují). Kufr vozím schválně palubní proto, že ho nechci odbavovat - vadí mi, jak s ním zacházejí a také čekání po příletu.

Letenky Transavie navíc nejsou zas až taková cenová bomba. Výjimečně, pokud máte štěstí a netrváte na určitých datech, se dají ty nejlevnější koupit za 80 eur a tedy lehce přes dva tisíce, ale většinou stojí víc (kolem 120 eur). Když si přičtu příplatek 30 eur (!) za kufr, dostávám se na cenu letů u ČSA, které mají mnoho nesrovnatelných výhod.
ČSA má totiž oproti Transavii i Easy Jetu v rukávu trumf ranních odletů. Pokud v případě obou nízkorozpočtovek přiletím do Paříže kolem 23 hod, musím k ceně letenky připočíst i první nocleh a někdy složitou a dražší noční dopravu do hotelu. To vidím jako velké mínus a v mých očích to značně snižuje "výhodnost" obou nízkorozpočtovek.
S ČSA létám pravidelně prvním letadlem v 7.10 ráno, v 8.40 jsem na CDG, v 9.30 v centru Paříže, v 10 hodin už sedím v kavárně.

Pokud jde o dopravu z letiště Orly do centra, o jednotlivých možnostech jsem psala už TADY.
Nejrychlejší, ale bohužel taky nejdražší (7.50 eur) je Orlybus, který Vás za půl hodiny odveze na place Denfert Rochereau (přestup na metro 4 a 6 nebo na RER B).
Já jsem chtěla vyzkoušet novou tramvaj T7, která v době, kdy jsem na Orly létala se Skyeurope, ještě nejezdila. Tramvaj spojuje letiště s konečnou metra 7 Villejuif Louis Aragon. Na letišti je cesta na tramvajovou zastávku dobře značená - půjdete pořád k východu a těsně před východem z letištní budovy uvidíte šipky TRAM, které vás povedou dolů po schodech a dlouhou chodbou až na nástupiště tramvaje. Na nástupišti si v automatu můžete koupit jízdenky nebo dobít tramvajenku Navigo. Na cestu do centra potřebujete dvě jízdenky Ticket+ (z tramvaje na metro není jízdenka přestupní), v případě Naviga volíte zóny 1-4.
Bohužel při přistání letadla ve 22.50 se ani v případě, že máte palubní zavazadlo, víte kam jít a pospíšíte si, téměř nedá stihnout odjezd tramvaje ve 23.10 (ujela mi o dvě minuty). Další jela ve 23.33 hod (ale aspoň je dost času na koupi jízdenek). Cesta k metru trvá půl hodiny, tramvaj staví přímo před vchodem do metra, které odjíždí asi 5 minut poté, co do něj v klidu nastoupíte. Linka 7 jede cik cak přes celé centrum a nabízí spoustu možností přestupu na jiné linky.
Cesta z letiště v Orly mi "domů" do Belleville od přistání letadla trvala dvě hodiny, zatímco ze CDG to stíhám za hodinu a půl. Vzhledem ke všem výše uvedeným informacím je moje volba na příští srpnovou cestu jasná.


 


Komentáře

1 Dana Dana | E-mail | 30. června 2014 v 16:57 | Reagovat

Tak to jsem ráda, že mám popsanou zkušenost. Do Paříže se chystám a jediná vada na kráse v případě Vámi zmiňovaného dopravce byl právě kámen úrazu v zavazadlech. Bála jsem se přesně situace, kterou jste popsala. Každopádně souhlasím, pokud připočtu "pro jistotu" odbavení zavazadel, dostanu se na cenu letenek CSA či AIR FRANCE, přičemž preferuji druhého zmiňovaného. K cestě do centra - souhlas, také lítám brzy ráno, na letišti dobiji navigo pass a v klidu Roissbusem (zastávek je na celém CDG několik) za hodinu a půl (podle stavu na dálnici) dojedu do centa k Opeře. Cesta zpět bývá časově náročnější - abych eliminovala riziko zdržení na dálnici, jezdím asi o hodinu dříve, než je nutné. V rámci navigopassu je i cesta Roissbusem, takže mně se vždy na týden vyplatí nabít kredit, dnes už lze i online přes web www.navigo.fr. Ještě jednou dík za předání zkušeností, byla jsem zvědavá a nemusí mě mrzet, že tentokráte pojedu autocarem:-)
PS: jsem závislká na Vašich článcích. Tím, že mám mnohá místa, která popisujete, prošlá, vrací se mi ta chuť přítomnosti a vidím je také jiným pohledem. A těším se na novou návštěvu. Mám své rituály, které jsou pravidlem - vždy piknikuji v mých milovaných Lucemburských zahradách, jdu procourat Belleville a Butte Chaumont a okolí.

2 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 30. června 2014 v 23:40 | Reagovat

[1]: Dano, děkuji za komentář, to mě těší, že chodíte do Belleville, určitě odtud budou ještě nějaké články. Já z letiště jezdím RER, je rychlejší a navíc se bojím zpoždění při cestě na letiště.

3 Olga Suchomelová Olga Suchomelová | E-mail | 1. července 2014 v 7:46 | Reagovat

Připojuji se s poděkováním za článek a sdělené zkušenosti. Jsem ráda, že jen potvrzujete můj názor, že se vlastně nevyplatí ušetřit s nízkonákladovkou za letenku, když to s sebou zároveň nese problém pozdního příletu a složité dopravy nočními spoji (plus nutnosti platit noc v hotelu, ač ji tak docela "nevyužijete"). A ty patálie se zavazadly ani nezmiňuji.
Přece jen - návštěva Paříže je pro mě zážitek, na který se vždy velice těším a důkladně se na to připravuji, takže raději oželím nějaké finance, abych si dopřála více pohodlí... :-)

4 Michal Ptáček Michal Ptáček | 1. července 2014 v 12:40 | Reagovat

Paní Hano, děkuji za popsání zkušenosti. Neodvážlivě cestuji se zavedenými aerolinkami (ČSA, British Airways, Air France) a mírně se cítím jako hlupák, že platím o něco víc než u nízkonákladovek. Ale právě jistá spolehlivost, zavazadla či občerstvení v ceně mě z toho pocitu vyvedou. Souhlasím s paní Olgou, že se pro pár korun nevyplatí vystavovat stresu.

5 J J | 2. července 2014 v 16:36 | Reagovat

Toto jsou typické strasti nízkonákladového létání. Nekřesťanské časy, nekřesťanské příplatky za odbavené zavazadlo, nízkonákladová letiště uprostřed polí, z nichž doprava do města je kolikrát dražší, než samotná letenka (v případě Transavie a letiště Orly je to paradoxně blíž než z hlavního letiště CDG - výjimka potvrzující pravidlo :-).. absence jakéhokoliv dalšího servisu. Prostě autobus z Horní do Dolní. Proto je to taky tak levné. Pokud ovšem sháníte letenky na poslední chvíli, zas tak levné to není, a vyplatí se zvolit klasickou aerolinku. V minulosti jsem využil služeb EasyJetu, což je aspoň low-cost, který využívá hlavní letiště, a není tedy úplně nejlevnější, ale pokud rezervujete letenky hodně dopředu, nějakou tu korunu ušetříte. Rozměr příručáku nikdo nikde neřešil, ale musím podotknout, že se nejednalo o Francii plnou byrokratických úředníků. Nicméně pořád je to nízkonákladovka, takže jakýkoliv další servis se rovná nule. Občerstvení u klasických aerolinek je už dnes spíš k smíchu, ten pytlík buráků a decku vody by si na krátkých evropských letech mohli klidně odpustit, nicméně v případě komplikací vás prostě nějak dostanou do cíle (přebookování na jiný let, hotel...atd.). Aneb nejsme tak bohatí, abychom si kupovali levné věci :-)

6 Paříž-pro-pokročilé Paříž-pro-pokročilé | 3. července 2014 v 23:07 | Reagovat

Děkuji všem za zkušenosti a názor, myslím, že to vidíme zhruba stejně. Chtěla jsem Transavii vyzkoušet hlavně kvůli příletu na Orly, ale tím to pro mě taky končí :-)

7 Lenka Bodin Rytirova Lenka Bodin Rytirova | 28. července 2014 v 14:42 | Reagovat

Dobry den, take jsme s manzelem minuly vikend chteli vyzkouset transavia na cestu do Paris-Praha-Paris. Jedina vyhoda zvolit Orly byla, ze pracuji nedaleko Versailles a musela jsem v patek jet autem primo z prace a nechat vuz na placenem letisti (P6 za asi 50 eur na vieknd). Cenove to taky nebyla zadna bomba, jak uz se tu na diskusi psalo. Pri odletu na Orly to bylo organizovano hodne chaoticky, byl problem se scanem letenek a tak si pani zapisovaly cisla letenek na papir, zaroven se snazila telefonovat a diskutovat s kolegyni, takze bylo pochopitelne, ze to slo hodne pomalu... Nazpet to slo v Praze vyborne, i kdyz byly pri odletu i priletu do Prahy bourky. Ovsem navrat v nedeli na Orly, dosedli jsme v 23h a jeste hodinu jsme cekali v plnem letadle (klimatizace uz byla vypnuta), nebot nebyl na Orly k dispozici bus na transfert k terminalu... Navic jsme meli smulu na nevychovane spolucestujici, kteri se naramne bavili a to hodne nahlas.. Takze jsme to zkusili a vracime se zpet k AirFrance.. Bons voyages à tous !!!

8 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 3. srpna 2014 v 19:10 | Reagovat

[7]: Lenko, děkuji za popsání Vaší zkušenosti, měli jste opravdu ještě mnohem větší smůlu než já.

9 Tereza Tereza | 4. října 2014 v 15:42 | Reagovat

Dobrý den, ve čtrvtek 9.10. letíme s Transavii, tak jsem zvědavá po přečtení tohoto článku, co nás čeká :/ už to, že jsme měli zakoupené letenky na pátek a emailem nám bylo sděleno, že letíme ve čtvrtek a basta je asi první náznak, že se na cestě nebudem nudit :) Děkuji za super články!

10 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 5. října 2014 v 1:47 | Reagovat

[9]: Terezo, to je taky síla, jestli vás nutí letět jindy, než jste původně chtěli. Držím palce, ať vám všechno dobře dopadne.
Nechci vás strašit, ale jen pro zajímavost, co všechno se může stát: moje kamarádka s nimi letěla z Prahy asi před měsícem - měli zpoždění asi 3 hodiny a na poslední chvíli jim řekli, že místo na Orly přistanou na CDG.

11 Eva Eva | E-mail | 16. října 2014 v 14:31 | Reagovat

Zdravím, právě hledám letenky do Paříže asi za měsíc a Transavia má právě jediná vcelku rozumné "studentské" ceny.
Chci se zeptat, když bych tedy přišla z kufrem 55x35x25, a oni by řekli, že již nemají v letadle na něj místo a musí jít dolů - budu za něj připlácet nebo ne?
To už bych si totiž asi radši zaplatila těch 30E předem, jedu na 9 dní a aspoň bych nemusela hlídat každé tričko navíc :-).

12 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 16. října 2014 v 18:26 | Reagovat

[11]: Evo, pokud Vám kufr projde kontrolou u přepážky, tak když Vám ho vezmou až u nástupu do letadla, neměla byste už platit nic, aspoň po mně už nic nechtěli.
Otázka je, jestli je ta cena opravdu tak výhodná, když k ní přičtete i cenu první noci, oproti tomu, kdybyste letěli s CSA druhý den brzy ráno.

13 Tereza Tereza | 20. října 2014 v 14:55 | Reagovat

Tak let s Transavii dopadl nečekaně bez problému. Sice rozměry zavazadla jsou trochu komplikovanější- všechny příruční zavazadla většinou měli rozměry "normálních" aerolinií, ale neměli jsme žádné komplikace - prostor v letadle příjemný (dostatek místa na nohy), letadlo letělo tam i nazpátek na čas, vše šlo bez problémů...ufff :)

14 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 20. října 2014 v 15:04 | Reagovat

[13]:Terezo, tak to jsem ráda, že to fungovalo i přes ten počáteční problém :-)

15 Jana Jana | E-mail | 9. ledna 2015 v 10:33 | Reagovat

Jsme letecky cestovatel zacatecnik. Prosim o radu. Transavia toleruje krome zavazadla na palubu treba i malou kabelku nebo brasnu s fotakem? Nevite, jak je to s inzulinem?

16 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 10. ledna 2015 v 21:28 | Reagovat

[15]: Dobrý den, Transavia povoluje jen jedno jediné palubní zavazadlo, tedy kufr NEBO kabelku NEBO pouzdro na kameru/fotoaparát, o celkové váze max 10 kg. Pokud má zavazadlo rozměry 40x25x20 cm, garantují jeho uložení na palubě. Pokud má 55x35x25 cm (maximálně), může být při větším naplnění letu odebráno a uloženo v zavazadlovém prostoru. Podrobně to najdete v angličtině tady (bohužel nemají na stránkách info v češtině):http://www.transavia.com/hv/main/service?id=hand-luggage&lang=en&country=EU
Nicméně pokud budete mít malou kabelku, doporučuji ji při kontrole strčit do kufru a po vstupu do letadla si ji zase vyndat.
Veškeré tekutiny musí být uloženy ve zvláštním sáčku, v lahvičkách o max obsahu 100 ml (a celkem 1000 ml). Tento sáček při kontrole při vstupu na letišti vyndáváte ze zavazadla na pás. Do tohoto sáčku se dávají i léky, tedy i inzulín.
Tyto podmínky pro tekutiny a léky jsou stejné pro všechny letecké společnosti, takže si to podrobně můžete nastudovat v češtině i na stránkách ČSA.
Přeji hezký pobyt v Paříži.

17 Zuzana Zuzana | E-mail | 25. února 2015 v 9:46 | Reagovat

Dobrý den,
můžete mi někdo poradit jak je to s jídlem v palubním zavazadle (sýry a tak)? Řeší to někdo? Díky

18 Katka Katka | 13. května 2015 v 16:36 | Reagovat

Dobrý den,

zaujal mne Váš článek o společnosti Transavia, s níž jsme leteli do Paříže v loňském květnu. Při odletu z Prahy mělo letadlo půl hodinové zpoždění, letadlo dohnalo zpoždění a přistáli jsme dle předepsaného času. Při zpáteční cestě nás překvapil odbavovací systém této společnosti. Na menším prostoru se kupila fronta lidí, čekající na odlet od této společnosti. První pracovník nám sdělil číslo přepážky, druhý pracovník zkontoloval příruční zavazadla, my prošli bez úhony, ale někteří měli stejné zkušenosti se zavazadli jako vy. Pak bylo odbavení už brnkačka. Na letišti nás překvapilo, že zde byla otevřená pouze jedna restaurace.

Jinak jsem Vám chtěla poděkovat za Váš Web, je velmi zajímavý a inpirativní, vždy se ráda těším na nový článek.

19 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 19. května 2015 v 22:25 | Reagovat

[18]: Katko, děkuji za zprávu, vidím, že se nic nezměnilo :-)

20 Vladka Vladka | 11. června 2015 v 10:19 | Reagovat

Na strankach Transavia je to jasne napsane. Guaranteed hand luggage max 45 x 40 x 25 cm (nikoli 55 x 40 x 25 cm).

https://www.transavia.com/en-EU/service/hand-luggage/

21 pariz-pro-pokrocile pariz-pro-pokrocile | 11. června 2015 v 13:58 | Reagovat

[20]: No, já i v tom odkazu pořád vidím, že hand luggage má maximální rozměry 55x40x25 a doporučené 45x40x25.

22 Devaniscita Devaniscita | E-mail | 20. srpna 2015 v 16:20 | Reagovat

Dobry den,
nevim jak casto letate, ale my pravidelne kazde dva mesice a to uz nekolik let. A spolecnost transavia je jedna z mych oblibenych, protoze proste leta na orly, coz je nezanedbatelny detail : i kdyz je cena treba vyssi (120€), tak i presto je to vyhodne, protoze musim pocitat 20€ za dopravu v Parizi (letam Pariz-Praha) kdyz letim na CDG. A zpozdeni a neprijemny personal ? Manzel se prave vracel do Parize s tim "spolehlivym" air france a meli skoro 3 hodiny zpozdeni. No a co se tyce nizkonakladovek a zavazadel v kabine, tak to ciste zalezi na tom, na koho narazite : cestou tam vam nepocitaji malou kabelku a maly detsky batoh jako zavazadlo a cestou zpet ano...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama