Place Denfert-Rochereau

23. října 2011 v 12:00 |  14. obvod
Další moje oblíbené náměstí v Paříži. Když ještě existovala společnost Skyeurope a létala do Paříže za pár korun, přistávalo se na letišti Orly, odkud jede autobus právě na Place Denfert-Rochereau. Proto bylo toto náměstí vždy první, co jsem při příletu navštívila, v jeho okolí jsem několikrát bydlela a znám tady skoro všechny kavárny, ve kterých jsem snídávala. Protože jsem při posledních dvou cestách opět bydlela ve 14. obvodu, z nostalgie jsem do těchto kaváren chodila dál. A víte, že si mě v jedné z nich pamatovali (nebo aspoň se tak tvářili)?

Pařížská snídaně na Place Denfert-Rochereau

Náměstí vzniklo na místě předposledních městských hradeb, zbouraných v letech 1860 - 1880. Místo jedné z bran, kde se nacházela celnice, bylo později vybudováno velké náměstí, které bylo nazváno Place d´Enfer podle přilehlého lesa d´Enfer. Z náměstí vycházely široké bulváry, které vedly po obvodu bývalých hradeb. Na náměstí se až do roku 1939 konaly velké a hojně navštěvované poutě.

Dnes najdeme na náměstí místo poutí spíše nekonečné řady aut a hluk. Uprostřed na nás shlíží ohromný lev z Belfortu, vytvořený sochařem Bartholdim na počest plukovníka Denfert-Rochereaua, který bránil Belfort ve válce s Pruskem v letech 1870-1871. Kopie sochy byla na náměstí umístěna v roce 1879 a náměstí bylo přejmenováno podle hrdinného plukovníka (velmi se hodilo, že Place d´Enfer i Place Denfert se vyslovují stejně).

Na náměstí dodnes stojí dva pavilony, které v době, kdy tudy vedly hradby, sloužily k výběru cla...

... v jednom z nich je umístěný vchod do katakomb.

Dnešní stanice metra a RER bývala normálním železničním nádražím dráhy, vedoucí do Sceaux . Nádraží bylo otevřeno v roce 1846 a je nejstarší v Paříži.

Právě tady na náměstí vyjíždí RER z podzemí a dále pokračuje po povrchu přes park Montsouris k Univerzitnímu městu